Звіт Світового банку про транспортну логістику України

Звіт Світового банку про транспортну логістику України
Логістична компанія » Звіт Світового банку про транспортну логістику України

———————————————

Світовий банк проаналізував стан транспортно-логістичної системи в Україні та надав свою оцінку і рекомендації. Згідно з аналітичними даними роботи сектору від лютого 2022 року, фахівці визнали високу здатність адаптуватись до умов війни. Але враховуючи важливість України для міжнародної торгівлі, галузь має знайти інструменти для зниження навантажень, про це детально у блозі Драгон Логістікс.

Стратегія розвитку вантажних перевезень

Міжнародні транспортні перевезення в умовах військової агресії з боку РФ зіткнулись с чималими викликами. Ризиками, що пов’язані з воєнним станом є:

  • безпека перевезень;
  • зміни та обмеження в маршрутах;
  • дефіцит кадрів через мобілізацію.

Ці чинники та підвищення цін на ресурси, зокрема на електроенергію, паливо, запчастини стали загрозою для конкурентоспроможності та ефективного розвитку галузі логістики. Укрзалізниця запропонувала підвищити тарифи на контейнерні перевезення, чия вага брутто більше 26 тонн. Та проти виступили всі учасники ринку, а Європейська Бізнес Асоціація виступила із заявою про загрозу такого кроку. Підвищення тарифів значно знизить обсяги перевезень, негативно вплине на розвиток інтермодальної інфраструктури.

У рекомендаціях Світового банку як раз зазначено про важливість операційної ефективності, про розвиток логістики, що дасть змогу протистояти ризику втратити доходи. Шляхи вирішення шукають всі компанії, зацікавлені в розвитку вантажних перевезень, зокрема контейнерних. Серед них спеціалісти бачать наступні кроки:

  • пошук і розвиток альтернативних маршрутів;
  • взаємодія і підтримка міжнародних партнерів;
  • використання сучасних систем моніторингу;
  • спрощення процедур оформлення документів;
  • співпраця усіх видів транспорту (Зокрема розширення використання морського та залізничного перевезень, що зменшить навантаження на автомобільний транспорт).

Морські перевезення, незважаючи на окупацію територій та загрози обстрілів і мінування акваторії, все ще актуальні, зручні та економічно вигідні, особливо контейнерні на дальні відстані. Наразі діючими портами України є Південний, Чорноморськ, Одеса, включно з портами Дунайського регіону — Рені, Ізмаїл, Усть-Дунайськ.

Враховуючи ризики пов’язані із безпекою, логістичні компанії мають альтернативні варіанти, а саме співпраця з європейськими партнерами. Один із них — мультимодальні перевезення з комбінацією транспортних засобів. Так, наприклад, компанія Dragon Logistics використовує морські перевезення до порту Констанца, Копер, Гамбург, Гданськ, а до України з порту вантаж відправляється автомобільними шляхами.

Безперебійна логістика, співпраця з міжнародними партнерами є запорукою конкурентоспроможності України на світовому ринку. Критично важливими ці фактори є і для розвитку економіки країни, підтримки малого і великого бізнесу.

Вартість доставки