Імпорт товарів в будь-якій країні має бути безпечним, тому на законодавчому рівні розробляються певні заходи з цього приводу. В комплекс дій входять контроль за дотриманням правил, регламентів і стандартів. Під плином часу та обставин деякі з них змінюються, тому імпортерам та перевізникам слід відстежувати новини. Фахівці Драгон Логістикс пропонують до ознайомлення останні зміни в ISF та ACI-декларуванні.
Безпека імпортера: останні зміни
На вимогу прикордонної та митної служби США (далі СВР) перевізники вантажних відправлень морськими судами повинні надати низку даних щодо вантажу. Це, так звана, заява про безпеку імпортера (англійською ISF), яку ще називають «10+2». Подавати її потрібно не менш ніж за 24 години до завантаження судна товаром. Чому «10+2»? Тому що список з 10 пунктів даних має подати імпортер і 2 елементи перевізник.
Список даних від імпортера:
- комерційний рахунок-фактура;
- особа покупця;
- номер імпортера;
- номер одержувача;
- країна походження (сертифікат);
- особа продавця;
- адреса отримувача;
- митна облігація;
- коди ГТС;
- номер HTSUS.
Від перевізника вимагаються:
- дані про місце завантаження контейнера;
- дані консолідатора.
Зміни торкнулись попередньої стратегії СВР, що має назву «політика трьох попереджень». Наразі місцевій владі в порту дозволено приймати рішення самостійно щодо заявок імпортерів, що не відповідають вимогам.
Спеціалісти Dragon Logistics попереджають: за заявки, не відповідні вимогам, СВР може затримувати вантажі, накладати штрафи. Тому подавайте декларацію вчасно, щоб мати час на виправлення можливих помилок, ретельно перевірте всі дані. Краще залучити до співпраці брокера, що має досвід в поданні ISF.
Ключові зміни ACI декларації
Не оминули змін системи попередньої інформації про вантаж судноперевезень і авіаперевезення. Оновились правила в ЄС, ОАЕ, США, Канаді та Австралії. В деяких випадках вимоги до експортерів, імпортерів стали жорсткішими. Деякі країни вимагають також інформації про вантаж до завантаження у літак, так зване PLACI, що зосереджене на оцінці можливих ризиків.
Основні зміни:
- ЄС: нова програма митного захисту та безпеки до прибуття, декларування даних через ENS (зведена декларація про в’їзд).
- ОАЕ: впроваджує нові вантажні маніфести як для авіа-, так і для морських перевезень, узгоджуючи їх з Maersk (інтегрована логістична компанія), розробляючи нові функції INTTRA (цифрова мережа, що постачає інформацію для судноплавства);
- Канада, США, Австралія: більш суворі вимоги щодо авіанакладних AWB. Щоб уникнути відмови, перевізник має надати більше деталей, згідно зі стандартами FIDI (міжнародна асоціація перевізників);
- Єгипет: вимагає надавати номер платника ПДВ імпортера, дані реєстрації експортера, номер ACID (унікальний ідентифікаційний номер товару).
Як з’ясували спеціалісти Dragon Logistics, наразі спостерігаються тенденції гармонізувати бізнес-процеси та вдосконалити стандарти впровадження ACI і PLACI. Загалом обидві системи спрямовані, перш за все, на безпеку та оцінку ризиків при перевезеннях. Надання митним службам детальної інформації про вантажі посилює безпеку кордонів та сприяє вільній торгівлі. Завдяки попереднім перевіркам пришвидшуються процеси оформлення на митниці. Крім цього, система демонструє прозорість у всіх ланцюжках постачання. Доступ до інформації мають всі зацікавлені сторони в реальному часі.