Як змінився попит на авіаперевезення після 2024 року?

Як змінився попит на авіаперевезення після 2024 року?
Логістична компанія » Як змінився попит на авіаперевезення після 2024 року?

———————————————

Після буремного періоду глобальних змін у логістиці, 2024 рік став значущим для ринку міжнародних авіаперевезень. Стрімке зростання електронної комерції, політичні зміни у світі, збої на морських маршрутах та нові регуляції призвели до перегляду стратегій постачання у всіх ланцюгах, від корпорацій до малого бізнесу. Доставка з Китаю, зокрема авіаційна, змінилася як у структурі, так і в динаміці попиту, про що впевнено говорять фахівці Драгон Логістікс.

Авіа знову в тренді

У 2024 році український бізнес поступово відновлював логістичні зв’язки після воєнних та економічних викликів. Авіаперевезення почали відігравати ключову роль у двох сценаріях: у швидкому постачанні товарів для e-commerce, а також у постачанні невеликих партій з високою маржею, які не терплять затримок.

Dragon Logistics, як один з гравців на ринку доставки з Китаю «під ключ», зафіксував зростання запитів на авіаперевезення на понад 40% у другій половині 2024 року. Особливо зріс попит серед постачальників техніки, гаджетів, косметики та брендованого одягу.

Причинами зростання попиту на авіа стали наступні чинники:

  • нестабільність морських маршрутів – через конфлікти в регіоні Червоного моря та блокування ключових портів, час доставки морем зріс до 50–60 днів. Для багатьох компаній це критичний термін, особливо для товарів зі швидким обігом;
  • підйом українського e-commerce – ринок онлайн-торгівлі в Україні активно адаптується до нових умов. Швидка доставка – одна з головних конкурентних переваг. Компанії, що працюють через Rozetka, Prom, Shopify або власні сайти, обирають авіа, щоб скоротити очікування замовником;
  • покращена логістична інфраструктура в Україні – навіть попри складну ситуацію, аеропорти в Європі й прикордонні хаби (зокрема в Польщі, Словаччині, Литві) налагодили нові канали поставок в Україну. Авіавантажі з Китаю часто прибувають до цих країн, після чого доставляються в Україну автотранспортом за 1–3 дні.

Нові логістичні стратегії бізнесу та зміни

Зміни в попиті призвели до трансформації підходів до доставки. Бізнес почав комбінувати авіа та залізницю або авіа та авто для зниження витрат. Наприклад, товари прибувають у Вільнюс або Варшаву, а далі йдуть фурами в Україну. Зросла популярність консолідованих авіарейсів, коли невеликі партії від різних клієнтів об’єднуються в один рейс, що дає змогу знизити вартість за кг. Також зріс попит на авіа “під ключ”: компанії дедалі частіше передають логістику повністю під відповідальність провайдера з оформленням документів, митним очищенням і доставкою до дверей.

Вартість авіаперевезень з Китаю в Україну у 2024 році зросла на тлі попиту та геополітики. Але у 2025 році ставки почали стабілізуватись. Наприклад, вартість доставки 1 кг вантажу (при 100 кг партії) у середині 2024 року сягала $8–10. У 2025 році середній тариф знизився до $6–7 завдяки зростанню частоти рейсів і конкуренції серед перевізників. Середній термін доставки з фабрики в Китаї до складу в Україні (через Європу) – від 7 до 12 днів, залежно від міста відправки та типу вантажу.

Після 2024 року авіаперевезення з Китаю в Україну стали не просто трендом, а важливою частиною логістичної стратегії для сотень компаній. Це не лише про швидкість, а й про передбачуваність, гнучкість і конкурентну перевагу. Dragon Logistics рекомендує розглядати авіадоставку як ефективний інструмент для імпортерів, які цінують час і стабільність. І в 2025 році ця тенденція лише посилюється.

Вартість доставки